Yrityksen nettisivujen hukattu potentiaali – 8 kohtaa

Nykypäivän digitaalisessa maailmassa näkyvyys on tärkeää ja siksi nettisivut ovat yritykselle usein välttämättömyys. Nettisivuja ajatellaan usein vain tuotteena ja yksinkertaisena tiedonlähteenä mahdollisille asiakkaille, mutta niiden avulla voi tehdä myös paljon muuta. Tässä artikkelissa listataan 8 mahdollista tapaa joilla voit tehostaa nettisivuista saatavaa hyötyä.

  1. Infoa
    • Monet yritykset laiminlyövät tiedottamista. Vaikka et olisikaan julkisesti noteerattu pörssiyhtiö tulisi sinun tiedottaa aika-ajoin toiminnastasi, jotta asiakkaasi pysyvät kartalla. Usein yrityksestä saatavilla olevat tiedot rajoittuvat osoitteeseen, sekä kontaktitietoihin. Tämä saattaa riittää joidenkin yritysten kohdalla, mutta suurimman osan yrityksistä tulisi kertoa toiminnastaan enemmän.
  2. Hyödynnä markkinointipotentiaali
    • Nettisivujen avulla voit kohdentaa mainontaa sekä markkinointia paremmin kuin tavallisen printtimedian avulla. Hakukonemainonnan avulla tuot itseäsi ja tuotteitasi/palveluitasi esille juuri niille henkilöille joille haluat. Hakukonemarkkinointiin sijoitetun pääoman tuotto on yksi korkeimmista kaikkien markkinointikeinojen kesken. Lue lisää hakukonemainonnasta TÄÄLTÄ.
  3. Paranna kilpailukykyäsi muita alasi yrityksiä vastaan
    • Verkossa kilpailussa koolla ei ole juurikaan väliä. Markkinointibudjetti ei ole kaikki kaikessa, kun markkinoidaan verkossa. Jos pienempi yritys on valmis panostamaan laatuun luomalla sisältöä verkkosivuille, tekemällä käyttäjäystävälliset sivut, ja kohdentamaan mainontaa juuri heille tärkeille kohderyhmille, on pienyrityksellä mahdollisuus napata asiakkaita isompien nenän edestä.
  4. Lisää asiakastyytyväisyyttä
    • Hyvät nettisivut jotka tarjoavat tarvittavat tiedot mitkä ovat helposti löydettävissä, ovat käyttäjäystävälliset sekä optimoitu kaikille laitteille parantavat tutkitusti asiakastyytyväisyyttä. Tämän lisäksi nettisivuille voidaan helposti toteuttaa asiakaspalveluchat tai muita vastaavia työkaluja joiden avulla kommunikointi paranee asiakkaan ja yrityksen välillä.
  5. Lisää asiakkaita
    • Nettisivut ovat usein olemassa vain sitä varten, että asiakas löytää yrityksen osoitteen tai puhelinnumeron minne soittaa. Usein jää huomiotta se potentiaali mikä nykypäivän digitalisoitumisessa on. Jos nettisivut optimoidaan hyvin ja niiltä löytyy oleellista sekä muille ihmisille tärkeää sisältöä, uudet asiakkaat löytävät sivut itsestään ja näin ollen niistä ei tarvitse edes maksaa!
  6. Laajenna markkina-aluettasi
    • Internet tuo kaikki ihmiset maailmassa sinun mahdollisiksi asiakkaiksi. Tämä saattaa olla hieman liioiteltua, mutta periaate pätee. Pelkästään nettisivujen kääntämisellä englanniksi luot järisyttävän määrän uusia potentiaalisia asiakkaita. Englanniksi sivujen kääntäminen on usein hieman työlästä ja kallista, mutta sen jälkeen kun työ on tehty ovat ne päivitetty loppuiäksi.
  7. Löydä korkealaatuisia työtekijöitä
    • On vanhanaikaista ajatella, että nettisivut palvelevat vain asiakkaita sekä mahdollisia uusia asiakkaita. Nettisivujen avulla mainostat yritystäsi myös mahdollisille uusille työntekijöille. Parhaimpien työntekijöiden löytäminen on hankalaa, mutta jos nettisivusi antavat houkuttelevan kuvan yrityksestäsi työpaikkana, antaa se jo suuren etumatkan.
  8. Kasvata brändiäsi
    • Pienet asiat, kuten firman logo tai kotisivujen etusivu voivat olla ratkaiseva tekijä uuden asiakkaan saamisessa. Tälläiset yksityiskohdat eivät vaadi paljon vaivaa, mutta niillä voi olla suuri merkitys. Myös yksinkertaisimpien ns. ”kivijalkayritysten” olisi syytä panostaa brändiin, sillä vahva bränsi saa asiakkaan muistamaan yrityksen helpommin.

Kiinnostuitko nettisivuista tai haluatko päivittää digitaalista profiiliasi? Ota yhteyttä täyttämällä alla oleva lomake niin keskustellaan lisää!

2018-08-28T07:21:17+00:00

OTA YHTEYTTÄ!

Ota yhteyttä meihin täyttämällä alla oleva lomake niin otamme teihin yhteyttä.